AC Horsens udskifter klublogo og maskot


31. marts 2021

De tre ringe har været symbolet på AC Horsens igennem 27 år, men det skal nu være fortid på Langmarksvej. En kommerciel komité i klubben er kommet frem til en ny branding-strategi, som skal give pote hos en ny potentiel fangruppering.

”Vores medarbejdere har kigget på den data, vi har tilgængelig, og sammen med en strategi om flere fans på stadion, så gav det for meget mening til at ignorere,” udtaler formanden for komitéen og direktør i klubben, Kristian Nielsen.

Her refereres der til, at klubben ser at de fleste i fanskaren er over 5 år gamle. Det ønsker klubben at udligne. Her blev flere undersøgelser foretaget, og her bringer næstformanden i komitéen, Jamie Murphy, en indsigt i beslutningen:

”Vi tog udgangspunkt i min datters sengetøj.”

Dermed skifter klubben strategi, brand og … maskot.

”Det gjorde ondt at sige farvel til ACHibald, men vi fulgte vores drømme. Med drømme kan alt blive til virkelighed,” fortæller Jamie Murphy med glimmer og candy floss i begge mundviger.

Hermed præsenterer AC Horsens det nye logo, som skal pryde klubben fremadrettet.