Rekrutterings-procedurer
På AC Horsens’ akademi er det afgørende, at vi har gode og tydelige rekrutteringsprocesser.
AC Horsens har en rekrutteringsgruppe, som skal sikre, at vi overholder DBU’s samt interne retningslinjer for rekruttering af spillere.
Gruppen består af:
- Rekrutteringsansvarlig
- Ungdomsudviklingstræner
- Head of Coaching
- Talentchef
Kontakt / Contact
Hvordan kontaktes klubben/forældrene/spilleren?
Vi følger DBU’s anvisninger om at henvende os skriftligt, hvorefter vi tidligst 24 timer efter kontakter forældrene og spilleren.
Vi bestræber os altid på at skabe en dialog med klubben, hvor vi ønsker at rette henvendelse vedrørende en spiller - som udgangspunkt via telefon. Herefter tager vi tidligst 24 timer, efter klubben har modtaget en mail, kontakt til spilleren og forældre for at informere omkring vores henvendelse.
Henvendelsen kan være med henblik på et klubskifte eller et forløb på AC Horsens’ akademi.
Når AC Horsens afholder et møde med en spiller og hans familie, er det særdeles vigtigt at være velforberedt og kunne præsentere en udarbejdet plan for, hvad vi kan tilbyde spilleren i AC Horsens, herunder udviklingsplan, træningsplan, uddannelsesplan, lektielæsning, transportplan, eventuelle boforhold og økonomi. Planen skal være skriftlig og tilgængelig for alle parter. Hvis der er tale om et forløb over længere tid, hvor træning og eventuelle testkampe er inkluderet, er det vigtigt at præsentere en handlingsplan, hvor kommunikation samt opfølgning er en integreret del af planen.
Hvordan håndterer Akademiet henvendelser fra forældre/spillere?
AC Horsens’ akademi modtager løbende henvendelser fra forældre og spillere, som er interesserede i at spille i AC Horsens.
Før AC Horsens påbegynder en dialog med spilleren, vil vi henvende os til den klub, hvor spilleren har sit spillercertifikat.
Herefter vil vi forholde os til henvendelsen og undersøge, om det kunne være interessant at lave et forløb eller tilbyde en plads.
Klubbens politik vedrørende kontakt af spillere via sociale medier
Det er vigtigt, at ingen ansatte selv tager initiativ til henvendelser af nogen art, men sørger for, at henvendelsen sker gennem de officielle kanaler. Kontakten er altid via telefon eller mail og aldrig via sociale medier.
Handlingsplan for hvordan det sikres, at spillere, der ikke slår til i klubben, kan fortsætte med at spille fodbold i et andet miljø.
Hvis en spiller, som er hentet ind, ikke slår til på Akademiet, forpligter klubben sig til at hjælpe spilleren videre til en anden klub. Spillerens afgivende klub vil her være første prioritet.
Opholdet på AC Horsens’ akademi evalueres efter seks måneder.
Exitplan for spillere, som skal videre fra Akademiet
AC Horsens’ akademi informerer den afgivende samarbejdsklub, som spilleren oprindeligt kom fra, hvis klubben er en del af Insero klubsamarbejdet, om at spilleren nu er til rådighed for dem.
Hvis den afgivende samarbejdsklub ikke lever op til spillerens sportslige niveau, hjælper vi med kontakten til den/de klubber, som spilleren ønsker at prøve sig af i. Vi vejleder også spilleren i, hvilket niveau vi mener er realistisk for vedkommende.
AC Horsens’ akademi sørger via Sportscollege Horsens for, at den unge spiller forbliver i sin uddannelse og hjælper med at guide ham i uddannelsessystemet. AC Horsens’ akademi forsøger at guide spilleren ud på arbejdsmarkedet, hvis det er et ønske fra spilleren.